close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החלפת דלתות פנים כחלק משיפוץ הדירה

מערכת שורשכא אייר, תשפג12/05/2023

אם אתם מתכננים להחליף את כל דלתות הפנים בדירתכם, חשוב לזכור לקחת בחשבון את כל העלויות הנלוות לפרויקט...

תגיות:
צילום: freepik
בין אם אתם מבצעים שיפוצים מסוג כזה או אחר בדירתכם, חשוב לקחת בחשבון את הנושא של הריהוט בחלל. בתוך כך, כחלק מהריהוט בדירה, יש להביא בחשבון את סוגי דלתות הפנים והאביזרים הכרוכים בהתקנת אלו. אם אתם לקראת התהליך, הנה דגשים, בשיתוף ח-גמליאל.

אין ספק, הפרויקט של שיפוץ דירה הוא לא רק סבוך ומורכב, אלא גם מאתגר ולפעמים מאוד יקר, במיוחד אם משפצים את הדירה בשיפוץ הכולל תשתיות. לכן, ההמלצה הראשונה היא לבחור את העיתוי הכי נכון להתקנת דלתות הפנים החדשות. כלל האצבע הוא להתקין את הדלתות בשלבי הגימור הסופיים של שיפוץ הדירה – במיוחד אם השיפוץ כולל תשתיות.
צילום: freepik
זאת, כדי למנוע פגיעה בדלתות, שחלקן עשויות חומרים עדינים (כמו למינציה, פורניר ועוד).

עלויות נלוות בהחלפת דלתות פנים
אם אתם מתכננים להחליף את כל דלתות הפנים בדירתכם, חשוב לזכור לקחת בחשבון את כל העלויות הנלוות לפרויקט. בהתאם לסוג הדלת שברצונכם להתקין, ייתכן שיהיה עליכם לרכוש חומרים שונים, כגון הפריטים הבאים:
• נוקשים מעוצבים
• צירים חזקים
• מנעולי דלתות פנים מסוגננים
• ידיות דלתות פנים מעוצבות

כמו כן, יש לקחת בחשבון את העובדה שחלק מהדלתות שתבחרו לא בהכרח יתאימו למשקופים שלכם כראוי. במצב כזה, דלתות שאינן מתאימות עלולות לגרום לקושי בפתיחתן ובסגירתן, מה שעלול להזיק למסגרת של הדלת בטווח הארוך.

מאילו חומרים מייצרים דלתות פנים?
כמו בכל מקרה בו רוכשים סוגים של מוצרים, החומר המשמש בייצור מהווה מרכיב מפתח בבחירת הדלת הנכונה. בין אם תשאלו את צוות ח-גמליאל או מקצוענים אחרים בתחום, החומרים המומלצים לייצור דלתות פנים יהיו:
1. פורניר: חומר איכותי, אבל נחשב יקר ורגיש למכות.
2. פלקסבורד: אלו הם שבבי עץ דחוסים אשר יוצרים דלת עמידה למכות ומבודדת מבחנה תרמית ואקוסטית.
3. פולימר: חומר נהדר עבור מי שצריכים דלת עמידה למים.
4. כוורת: אלו הן דלתות פנים המיוצרות מקרטון אשר מחולק לתאים, והן נחשבות עמידות וקלות משקל.

מלבד הסוגים הנ"ל, ניתן גם לבחור בסוגים שונים של למינציה, קרי טפט קשיח אשר מולבש על גבי הדלת בהתקנה קלה וזריזה. אגב, את חלק מהחיפויים ניתן להתקין עצמאית.

לסיכום, כמה עולות דלתות פנים?
כדי להבין כמה עולות דלתות פנים, צוות ח-גמליאל ממליץ על בחירת החומר הנכון כבר בתחילת הפרויקט, כלומר עוד בשלבי התכנון של השיפוץ. פרויקט שיפוץ הדירה הוא מורכב ומאתגר, אבל אם מתכננים את הצעדים בצורה הנכונה, הכל הופך להיות קל יותר. בסופו של דבר, ההמלצה הכי טובה היא לתכנן את התקנת הדלתות במהלך תכנון השיפוץ.

כאשר אתם כוללים בתכנון השיפוץ את התקנת דלתות הפנים, אתם יכולים להתייעץ עם הקבלן ואולי גם לקבל מחירים טובים יותר מאשר אם הייתם מתקינים את הדלתות מחוץ לפרויקט השיפוץ. בשלב התכנון, מומלץ גם לערוך השוואת מחירים בין דלתות פנים מעוצבות. המחירים יכולים לנוע בין מאות לאלפי שקלים לדלת, אז השוואה יכולה לחסוך לא מעט כסף בהקשר הזה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה